Parkering på områder med automat

Ofte stilte spørsmål

Her vil du finne svar på ofte stilte spørsmål (FAQ) fra vårt kundesenter.

Automaten er i ustand, hva gjør jeg?

  • Det er ikke avgiftsfri parkering selv om betalingsautomaten er ute av drift.
  • Du må melde inn automaten til kundesenteret på 22 05 75 00
  • Betaling må enten gjøres via mobil-app, eller til kundesenteret over telefon.

Automaten leser ikke kortet mitt?

Noen av automatene leser stripe og ikke chip på betalingskortet, her er det vanlig at stripen er slitt eller avmagnetisert. Du må da prøve et annet kort, eller betale med mobil-app

Automaten tar ikke imot myntene mine?

  • Dette kan skyldes flere årsaker, for eksempel myntblokkering eller at mynten ikke blir registrert riktig.
  • Du må da enten prøve kort, en annen automat, eller betale med mobil app.

Jeg har betalt men fikk ikke ut billett?

  • Ta kontakt med kundesenteret på telefon 22 05 75 00, oppgi automatnummer, beløpet du har betalt og kjennemerke på bil.

Jeg har hybridbil, kan jeg stå på ladeplasser?

Ja, kjøretøyet må stå til lading for at parkeringen er gyldig.

Jeg har EL-bil, står jeg gratis?

Nei, det er alltid avgift for EL-bil så lenge det ikke står skiltet annerledes.

Jeg har HC-parkering, står jeg gratis?

Nei, det alltid avgift for HC-parkering så lenge det ikke står skiltet annerledes på området.

Jeg finner ikke sonenummer for mobilapp.

  • Det skal enten stå på et skilt på siden av automaten, eller på et klistremerke på automaten
  • Hvis ikke, kontakt kundesenter og oppgi automatnummer, så får du riktig sonenummer.

Jeg har fått en kontrollsanksjon, hvem kan jeg ta det med?

Har du blitt ilagt en kontrollsanksjon. Registrer klage skriftlig på kontrollavgift.no, da blir forfallsdato fryst inntil du har fått skriftlig tilbakemelding. Klager blir kun behandlet skriftlig, har du kun spørsmål rundt kontrollsanksjonen, ta kontakt med Arvato på telefon 22 87 89 90, mandag til fredag 10:00 – 14:00

Skriv til oss

Apcoa Parking Norway AS vil besvare din henvendelse.
Saksbehandlingstid kan variere avhengig av sakens natur. Hvis relevant informasjon mangler for å ferdigbehandle saken så vil du bli bedt om å oppgi dette av saksbehandler. Du vil få saksnummer tildelt på nettsiden etter at du har sendt inn skjema.

Vennligst gi oss en detaljert feilbeskrivelse for at vi skal kunne hjelpe deg best mulig.

* påkrevet felt


Finner du ikke det du leter etter eller er du usikker på hvem du skal kontakte?

Send din henvendelse her så skal vi sørge for at du får svar fra rett person.