Parkering med skiltgjenkjenning

Med skiltgjenkjenning går alt sømløst. Skiltnummeret leses ved innkjøring og starter p-tiden. Du trenger ikke å trekke billett. Ved utkjøring leses skiltet igjen og stopper p-tiden.

Ofte stilte spørsmål

Her vil du finne svar på ofte stilte spørsmål (FAQ) fra vårt kundesenter.

Automaten er ute av drift, hva gjør jeg?

  • Kjør ut av parkeringsområdet. Du kan betale på nett eller app på mobil i inntil 48 timer etter utkjøringen. Kvittering får du på e-post.
  • Hvis betaling ikke gjennomføres innen 48 timer fra utkjøring vil det bli sendt faktura til registrert eier av kjøretøyet. Det kan da påløpe et fakturagebyr.

Jeg har nettopp parkert, hvorfor får jeg ikke valgt beløp?

  • Betaling gjøres ved endt parkering, dette kan du gjøres enten på automat, eller på vår hjemmeside, eller avvent faktura pr post (fakturagebyr tilkommer)
  • Du trenger ingen billett eller kvittering for å stå parkert.

Jeg taster inn skiltnummer, men det kommer ikke opp?

Fyll ut kontaktskjema lenger ned på siden. Oppgi ditt skiltnummer og omtrent når du kjørte inn. De vil da undersøke hva som har skjedd og gi deg en tilbakemelding.

Jeg finner ikke takstgruppe som skal brukes?

På områder med skiltgjenkjenning er det ikke mulig å forhåndsbetale.  Man kan kun betale på automat rett før avreise,  eller via internett inntil 48 timer etter utkjøring eller med faktura.

Hvor kan jeg betale på internett?

  • Du kan betale parkeringen innen 48 timer på mobilparkering.com
    • Du kan betale anonymt uten å logge inn, kvittering kan man få på e-post
    • Ved å opprette bruker, så kan du beholde historikk over betalinger og sette på autotrekk for automatisk betaling ved utkjøring.

Jeg har registrert meg som bruker, men parkeringen min kommer ikke frem?

  • Hvis parkeringen er startet eller sluttet før du registrerte deg, så må du søke opp parkeringen manuelt innenfor fristen på 48 timer.
  • Alle parkeringer som startes etter registrering, vil være synlig i 48 timer etter utkjøring eller bli trukket med autotrekk hvis dette er aktivert.
    • Autotrekk gjelder kun parkeringer som starter etter funksjonen er skrudd på.

Jeg har fått faktura med fakturagebyr, men automaten fungerte ikke?

Man har mulighet til å betale på nett til samme pris som automat, hvis man ønsker å vente på faktura, så vil det påløpe fakturagebyr.

Skriv til oss

Apcoa Parking Norway AS vil besvare din henvendelse.
Saksbehandlingstid kan variere avhengig av sakens natur. Hvis relevant informasjon mangler for å ferdigbehandle saken så vil du bli bedt om å oppgi dette av saksbehandler. Du vil få saksnummer tildelt på nettsiden etter at du har sendt inn skjema.

* påkrevet felt


Finner du ikke det du leter etter eller er du usikker på hvem du skal kontakte?

Send din henvendelse her så skal vi sørge for at du får svar fra rett person.