APCOA PARKING – Europe’s No. 1 Car Park Operator
Ofte stilte spørsmål
Her vil du finne svar på ofte stilte spørsmål (FAQ) fra vårt kundesenter.
Når kommer fakturaen?
Etter at du har kjørt ut av et område med automatisk skiltgjenkjenning, vil parkeringen ligge tilgjengelig til betaling, i appen APCOA FLOW, i 48 timer. Når de 48 timene har utløpt, vil parkeringstransaksjonen din sendes videre til fakturering.
Man mottar vanligvis fakturaen 2-3 uker etter at parkeringen har funnet sted. Fakturaen sendes til juridisk eier av kjøretøyet, i henhold til Det sentrale motorvognregisteret.
Det er vår samarbeidspartner Arvato Finance som sender ut fakturaene.
Hva er størrelsen på administrasjonsgebyret?
Administrasjonsgebyret er på 59,- kroner. For Avinors lufthavner, se skilting på stedet.
Har du mottatt faktura vedr. skiltgjenkjenning?
Se arkfanen for «skiltgjenkjenning», eller trykk her
Jeg har betalt via app, men lagt inn feil registreringsnummer og/eller takstgruppe
- Bruker er selv ansvarlig for å legge inn korrekt registringsnummer, samt takstgruppe som er angitt på det aktuelle parkeringsområdet.
- Dette er uavhengig av om takstgruppe er foreslått gjennom Appens lokaliseringsfunksjon.
Parkeringstiden/avgiften min er belastet mer enn jeg har stått parkert?
Vi gjør oppmerksom på at de fleste områder belaster for minstetid.
Dersom du fortsatt har noen spørsmål, ta kontakt med Arvato.
Jeg har mottatt faktura, men jeg har ikke parkert på dette stedet?
Ta kontakt med Arvato, husk å oppgi fakturanummer og skiltnummer i henvendelsen.
Jeg har fått faktura fra mitt leie/leasing-bilselskap med ekstra gebyr
Faktura blir sendt til registrert eier av kjøretøyet, for å unngå at leie/leasing-bilselskapet betaler faktura og legger på sitt eget gebyr, så må du betale på automat eller nett innen 48 timer etter utkjøring. APCOA PARKING Norway AS tar ikke ansvar på påløpte kostnader mellom privatkunde og leie/leasing-bilselskap.
Jeg leier parkeringsplass og har mottatt faktura
Har du spørsmål vedrørende mottatt faktura, benytt «Hjelp»-knappen. Husk å oppgi fakturanummer og kundenummer sammen med henvendelsen din.
Gjelder det andre henvendelser, klikk på Hjelp-knappen nederst til høyre.
Arvato er vår samarbeidspartner for fakturahenvendelser. Om du har mottatt en faktura, ber vi deg følge anvisningen på denne og ta kontakt med Arvatos kundeservice.