APCOA FLOW (app)

Hvordan fungerer APCOA FLOW?

Informasjon

Hvor finner jeg APCOA FLOW-appen?

Du finner APCOA FLOW i både Google Play og App Store.

Jeg finner ikke APCOA FLOW i Google Play eller App Store

APCOA FLOW er kun tilgjengelig i Norge. For å få tilgang til applikasjonen, påse at din region i Google Play eller App Store er satt til Norge.

For informasjon om hvordan du endrer din region:

Android
iOS

Ønsker du ikke å endre din region kan du benytte mobilparkering.com.

Bruk

Hvordan oppretter jeg bruker i APCOA FLOW?

Trykk på «Opprett bruker». Fyll ut navn, postnummer, e-postadresser, mobiltelefonnummer og velg så et sikkert passord. Før du går videre er det viktig at du leser og setter deg inn i brukervilkårene. Når det er gjort huker du av for at brukervilkårene er lest og trykker «Opprett bruker».

Må jeg opprette en bruker i APCOA FLOW for å kunne betale en parkering?

Nei, du trenger ikke en registrert bruker for å kunne betale din parkering i APCOA FLOW.

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet?

Velg «Logg inn» og trykk på «Glemt passord?» Fyll inn ditt mobiltelefonnummer og trykk «Send kode». Du vil nå få tilsendt en firesifret PIN-kode du fyller inn sammen med ditt ønskede nye passord. Avslutt med «Bekreft».

Hvorfor er ikke min parkering synlig i APCOA FLOW?

En ubetalt parkering vil forsvinne når betalingsfristen i appen utløper 48 timer etter utkjøring. Etter dette vil en faktura bli sendt til registrert eier av bil i henhold til opplysningene i motorvognregisteret.

Fordelsparkering

Avinor - Hvordan registrere fordelsparkering?

NTNU - Hvordan registrerer jeg fordelsparkering?

UiO - Hvordan registrere fordelsparkering?

Betaling

Hvorfor har jeg ikke blitt trukket automatisk, selv om det er huket av for automatisk trekk i APCOA FLOW?

Sjekk at du har et gyldig betalingskort registrert på din profil. Dette gjør du ved å logge inn og velge «Betalingskort» fra menyen på venstre side. Her kan du lagre flere kort, endre og slette. Husk å reaktivere det automatiske trekket på det nye kortet du legger til. Kortet må også ha dekning for at vi skal kunne belaste det.

Hvordan kan jeg oppdatere et utløpt betalingskort?

Logg inn og velg «Betalingskort» fra menyen på venstre side. Velg «Registrer betalingskort» og registrer ditt nye betalingskort. Ønsker du å slette ditt gamle kort trykker du på «Rediger» og «Slett».

Når får jeg faktura hvis jeg ikke betaler i APCOA FLOW?

Du mottar normalt din faktura innen to uker etter utkjøring. Denne blir sendt til registrert eier av bil i henhold til opplysningene i motorvognregisteret. Hvis du ikke ønsker faktura, må du betale din parkering innen 48 timer i APCOA FLOW.

Hvilke betalingskort kan jeg bruke?

Du kan betale med VISA og MasterCard.

Hvordan får jeg kvittering etter fullført betaling?

Som uregistrert bruker får du anledning til å taste inn din e-postadresse etter at kjøpet er gjennomført. Med registrert bruker får du samme mulighet, i tillegg til at dine kvitteringen lagres på din profil under «Dine parkeringer». Her kan du trykke på «Detaljer», på kvitteringen du ønsker å sende og «Send kvittering på e-post».

Hvordan bytter jeg e-postadresse?

For å bytte registrert e-postadresse, må du logge inn på din bruker og trykk på «Profil»-ikonet øverst i skjermen.

Priser

Priser i APCOA FLOW

Det koster 2,- kroner per transaksjon å bruke APCOA FLOW, uansett hvor lenge du parkerer.

Kontrollsanksjon

Hvorfor har jeg blitt ilagt en kontrollsanksjon?

Det kan være flere årsaker til at du er ilagt en kontrollsanksjon. Sjekk at du har lagt inn riktig registreringsnummer, brukt riktig takstgruppe, og har hatt en aktiv parkering i hele perioden du har stått parkert.

Hvordan klager jeg på en kontrollsanksjon?

Følg anvisningene på kontrollsanksjonen. Hvis du har blitt ilagt en kontrollsanksjon av APCOA PARKING, kan du gå inn på www.kontrollavgift.no og logge inn med ditt kontrollsanksjonsnummer og registreringsnummer for å klage på kontrollsanksjonen. Her kan du også se bilder av ileggelsen og se innbetalingsinformasjon.

Skriv til oss

APCOA PARKING Norway AS vil besvare din henvendelse. Saksbehandlingstid kan variere avhengig av sakens natur. Hvis relevant informasjon mangler for å ferdigbehandle saken, vil du bli bedt om å oppgi dette av saksbehandler. Du vil få saksnummer tildelt på nettsiden etter at du har sendt inn skjemaet.

Vennligst gi oss en detaljert feilbeskrivelse for at vi skal kunne hjelpe deg best mulig.

* påkrevet felt


Finner du ikke det du leter etter eller er du usikker på hvem du skal kontakte?

Send din henvendelse her så skal vi sørge for at du får svar fra rett person.